This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.

View Privacy Policy      View e-Privacy Directive Documents      View GDPR Documents       About cookies

Komuniciranje o održivim šumarskim rješenjima nakon krize izazvane COVID-19

Izdvajamo iz priče:
• Šume imaju ključnu ulogu u pomaganju da se postignu mnogi ciljevi održivog razvoja, od ublažavanja klimatskih promjena djelovanjem ponora ugljika do osiguravanja hrane, sredstava za život, goriva, skloništa i čiste vode.
• Moramo poboljšati razumijevanje o održivom korištenju šuma u različite svrhe, ne samo u korist milijardi ljudi, uključujući neke od najugroženijih na svijetu, već i kao osnovno sredstvo za zaštitu samih šuma.
• Kako se svijet usredotočuje na ponovnu i bolju izgradnju nakon COVID-19, ovaj je komunikacijski izazov bitniji nego ikad.

Prije nekoliko tjedana, prirodoslovac Sir David Attenborough oborio je svjetske rekorde dosegnuvši milijun sljedbenika na Instagramu u manje od pet sati s jasnom porukom: spašavanje našeg planeta sada je komunikacijski izazov. To je posebno istinito u pogledu šuma u svijetu.
Šume imaju ključnu ulogu u pomaganju da se postignu mnogi ciljevi održivog razvoja, od ublažavanja klimatskih promjena djelovanjem ponora ugljika do osiguravanja hrane, sredstava za život, goriva, skloništa i čiste vode.
Međutim, šumarski sektor ima problema s imidžem.
Na mnogim mjestima diljem svijeta, šume se smatraju nečim što se treba izdvojiti i zaštitit. Mnoge komunikacijske kampanje oko šuma sadrže opsežne snimke na kojima se šume prikazuju kao velike zelene površine - upravo ono što javnost ne želi vidjeti posječeno. Zujanje motorne pile u tom bi kontekstu mnoge ljude zgrozilo.
No malo je reći da postoji bitna razlika između održivog gospodarenja šumama i neselektivne sječe.
Izazov je to priopćiti široj javnosti i promijeniti ovaj duboko ukorijenjeni način razmišljanja o šumama. Moramo poboljšati razumijevanje održivog korištenja šuma u različite svrhe, ne samo u korist milijardi ljudi, uključujući neke od najugroženijih na svijetu, već i kao osnovno sredstvo za zaštitu samih šuma.
Dok se svijet usredotočuje na ponovnu, bolju izgradnju nakon COVID-19, ovaj je komunikacijski izazov bitniji nego ikad. Šume - i šumski proizvodi - mogu pomoći u suzbijanju klimatskih promjena i postizanju ciljeva održivosti te bi ih trebalo uključiti u planove oporavka dok stvaramo novo normalno.
Pandemija je također trenutak u povijesti kada su ljudi svjesniji važnosti šumskih proizvoda u našem svakodnevnom životu. Tijekom krize šumski proizvodi prednjačili su u pružanju higijenskih proizvoda i ostalih potrepština za osobnu zaštitnu opremu, biomase za energiju i etanola za čišćenje, kao i pakiranja za hranu i pakete.

COVID-19 također je donio promjenu u stavovima i ponašanju potrošača dok ljudi ponovno procjenjuju svoje prioritete. U istraživanju konzultantske tvrtke McKinsey, gotovo dvije trećine ispitanih potrošača napravile su značajne promjene u svom načinu života kako bi smanjile svoj utjecaj na okoliš. Više od 60% ispitanika izvještava o početku recikliranja i kupnji proizvoda u ekološki prihvatljivoj ambalaži. Velika većina ispitanika kaže da bi veću pažnju trebalo posvetiti smanjenju onečišćenja - nešto što drvni proizvodi mogu postići zamjenom plastičnih alternativa.
Moramo iskoristiti ovu jedinstvenu priliku da preokrenemo percepciju održivog gospodarenja šumama i šumskih proizvoda.
Naposlijetku, postoji snažna priča o „održivom drvu“, jer znanost i inovacije pomiču granice onog što možemo učiniti s drvnim proizvodima, od građevine do medicine, kao i zamjenom proizvoda na bazi fosilnih goriva proizvodima iz obnovljivih izvora energije. Imamo sjajnu priliku stvoriti uvjerljivu priču o tim rješenjima, preispitati svoje razvojne putove, smanjiti ugljični otisak i zajednički raditi na rješavanju ekonomske krize, uz krizu biološke raznolikosti i klimatskih promjena.
Što možemo učiniti kako ne bismo propustili priliku za novo uokviravanje šumskog sektora i održivih šumskih proizvoda?
Prvo, moramo osigurati dosljednost svojih poruka. Vlade, međunarodne organizacije i privatni sektor moraju surađivati na promicanju razumijevanja aktualnih šumarskih pitanja kako bi se ojačalo održivo upravljanje šumama u politici i praksi.
Drugo, moramo predstaviti inovacije koje koriste drvo kao valjanu, pristupačnu i obnovljivu alternativu proizvodima dobivenim iz fosilnih izvora.
Treće, moramo pojednostaviti i preoblikovati svoj složeni i apstraktni posao u ljudske priče. Moramo svoju poruku učiniti relevantnom za svakodnevni život ljudi i ono što oni mogu osobno učiniti kako bi pomogli izgraditi bolji svijet.
Na kraju, moramo bolje objasniti istinu koju toliko ljudi tek treba shvatiti: kako i zašto održivi drvni proizvodi ne doprinose krčenje šuma nego upravo suprotno, doprinose održavanju šuma i ekosustava zdravim, istodobno pomažući u smanjenju emisija ugljičnog dioksida (CO2). Kao što kaže poslovica, „činjenica je činjenica, ali percepcija stvarnost“.
Kako ljudi preispituju svoj život kao rezultat izravnih i neizravnih implikacija COVID-19, imamo rijetku priliku da šumarstvo učinimo značajnim dijelom rješenja. Nemojmo to protraćiti.

Kai Lintunen, čelnik FAO-UNECE-ove mreže šumskih komunikatora i voditelj međunarodne komunikacije za Finsko šumarsko udruženje.

Izvorni članak pogledajte ovdje

komuniciranje 579