Ove web stranice koriste kolačiće da bi se pravilno prikazivale. Korištenjem naših web stranica, pristajete na spremanje kolačića na Vaš uređaj.

Otvori politiku privatnosti      Otvori sve dokumente politike e-privatnosti      Otvori GDPR dokumente       O kolačićima

Komuniciranje o održivim šumarskim rješenjima nakon krize izazvane COVID-19

Izdvajamo iz priče:
• Šume imaju ključnu ulogu u pomaganju da se postignu mnogi ciljevi održivog razvoja, od ublažavanja klimatskih promjena djelovanjem ponora ugljika do osiguravanja hrane, sredstava za život, goriva, skloništa i čiste vode.
• Moramo poboljšati razumijevanje o održivom korištenju šuma u različite svrhe, ne samo u korist milijardi ljudi, uključujući neke od najugroženijih na svijetu, već i kao osnovno sredstvo za zaštitu samih šuma.
• Kako se svijet usredotočuje na ponovnu i bolju izgradnju nakon COVID-19, ovaj je komunikacijski izazov bitniji nego ikad.

Prije nekoliko tjedana, prirodoslovac Sir David Attenborough oborio je svjetske rekorde dosegnuvši milijun sljedbenika na Instagramu u manje od pet sati s jasnom porukom: spašavanje našeg planeta sada je komunikacijski izazov. To je posebno istinito u pogledu šuma u svijetu.
Šume imaju ključnu ulogu u pomaganju da se postignu mnogi ciljevi održivog razvoja, od ublažavanja klimatskih promjena djelovanjem ponora ugljika do osiguravanja hrane, sredstava za život, goriva, skloništa i čiste vode.
Međutim, šumarski sektor ima problema s imidžem.
Na mnogim mjestima diljem svijeta, šume se smatraju nečim što se treba izdvojiti i zaštitit. Mnoge komunikacijske kampanje oko šuma sadrže opsežne snimke na kojima se šume prikazuju kao velike zelene površine - upravo ono što javnost ne želi vidjeti posječeno. Zujanje motorne pile u tom bi kontekstu mnoge ljude zgrozilo.
No malo je reći da postoji bitna razlika između održivog gospodarenja šumama i neselektivne sječe.
Izazov je to priopćiti široj javnosti i promijeniti ovaj duboko ukorijenjeni način razmišljanja o šumama. Moramo poboljšati razumijevanje održivog korištenja šuma u različite svrhe, ne samo u korist milijardi ljudi, uključujući neke od najugroženijih na svijetu, već i kao osnovno sredstvo za zaštitu samih šuma.
Dok se svijet usredotočuje na ponovnu, bolju izgradnju nakon COVID-19, ovaj je komunikacijski izazov bitniji nego ikad. Šume - i šumski proizvodi - mogu pomoći u suzbijanju klimatskih promjena i postizanju ciljeva održivosti te bi ih trebalo uključiti u planove oporavka dok stvaramo novo normalno.
Pandemija je također trenutak u povijesti kada su ljudi svjesniji važnosti šumskih proizvoda u našem svakodnevnom životu. Tijekom krize šumski proizvodi prednjačili su u pružanju higijenskih proizvoda i ostalih potrepština za osobnu zaštitnu opremu, biomase za energiju i etanola za čišćenje, kao i pakiranja za hranu i pakete.

COVID-19 također je donio promjenu u stavovima i ponašanju potrošača dok ljudi ponovno procjenjuju svoje prioritete. U istraživanju konzultantske tvrtke McKinsey, gotovo dvije trećine ispitanih potrošača napravile su značajne promjene u svom načinu života kako bi smanjile svoj utjecaj na okoliš. Više od 60% ispitanika izvještava o početku recikliranja i kupnji proizvoda u ekološki prihvatljivoj ambalaži. Velika većina ispitanika kaže da bi veću pažnju trebalo posvetiti smanjenju onečišćenja - nešto što drvni proizvodi mogu postići zamjenom plastičnih alternativa.
Moramo iskoristiti ovu jedinstvenu priliku da preokrenemo percepciju održivog gospodarenja šumama i šumskih proizvoda.
Naposlijetku, postoji snažna priča o „održivom drvu“, jer znanost i inovacije pomiču granice onog što možemo učiniti s drvnim proizvodima, od građevine do medicine, kao i zamjenom proizvoda na bazi fosilnih goriva proizvodima iz obnovljivih izvora energije. Imamo sjajnu priliku stvoriti uvjerljivu priču o tim rješenjima, preispitati svoje razvojne putove, smanjiti ugljični otisak i zajednički raditi na rješavanju ekonomske krize, uz krizu biološke raznolikosti i klimatskih promjena.
Što možemo učiniti kako ne bismo propustili priliku za novo uokviravanje šumskog sektora i održivih šumskih proizvoda?
Prvo, moramo osigurati dosljednost svojih poruka. Vlade, međunarodne organizacije i privatni sektor moraju surađivati na promicanju razumijevanja aktualnih šumarskih pitanja kako bi se ojačalo održivo upravljanje šumama u politici i praksi.
Drugo, moramo predstaviti inovacije koje koriste drvo kao valjanu, pristupačnu i obnovljivu alternativu proizvodima dobivenim iz fosilnih izvora.
Treće, moramo pojednostaviti i preoblikovati svoj složeni i apstraktni posao u ljudske priče. Moramo svoju poruku učiniti relevantnom za svakodnevni život ljudi i ono što oni mogu osobno učiniti kako bi pomogli izgraditi bolji svijet.
Na kraju, moramo bolje objasniti istinu koju toliko ljudi tek treba shvatiti: kako i zašto održivi drvni proizvodi ne doprinose krčenje šuma nego upravo suprotno, doprinose održavanju šuma i ekosustava zdravim, istodobno pomažući u smanjenju emisija ugljičnog dioksida (CO2). Kao što kaže poslovica, „činjenica je činjenica, ali percepcija stvarnost“.
Kako ljudi preispituju svoj život kao rezultat izravnih i neizravnih implikacija COVID-19, imamo rijetku priliku da šumarstvo učinimo značajnim dijelom rješenja. Nemojmo to protraćiti.

Kai Lintunen, čelnik FAO-UNECE-ove mreže šumskih komunikatora i voditelj međunarodne komunikacije za Finsko šumarsko udruženje.

Izvorni članak pogledajte ovdje

komuniciranje 579